معرفی شهر زیبای تفلیس از حمام های گوگردی گرفته تا الد تاون - دیس لاو موزیک

دانلود آهنگ دیس لاو

 معرفی شهر زیبای تفلیس از حمام های گوگردی گرفته تا الد تاون - دیس لاو موزیک

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دانلود اهنگ جدید بهزاد پکس به نام پاییز رفت
بهزاد پکس - پاییز رفت
دانلود اهنگ جدید بهزاد پکس به نام نامه
بهزاد پکس - نامه
دانلود اهنگ جدید علی بابا به نام بی منطق
علی بابا - بی منطق
فرشاد پیکسل - تلافی
دانلود اهنگ جدید ایمان نولاو به نام چشامو بستم
ایمان نو لاو - چشامو بستم
دانلود اهنگ جدید مهراب به نام ساعت عشق
مهراب - ساعت عشق
دانلود اهنگ جدید مهراب به نام شعله
مهراب - شعله

تفلیس شهر زیبای گرجستان و مقصد محبوب گردشگران تور گرجستان است که گفته می شود زیبایی تفلیس در جزئیات آن نهفته است. در پشت آسمان خراش های تازه ساخته شده و ساختمان های نوسازی شده ، گنجینه واقعی تفلیس وجود دارد که تاریخ و فرهنگ واقعی شهر را منتقل می کند و همچنین به عنوان آیینه ای از آنچه این کشور در قرون گذشته پشت سر گذاشته است خدمت می کند. با یک کلام ، در حالی که از پایتخت گرجستان بازدید می کنید ، قدم زدن در قسمت قدیمی تفلیس را فراموش نکنید که در مقایسه با منطقه آبانوتوبانی با یک برس رنگ نوسازی لمس نشده است. هنوز هزارتوی خیابان های باریک در منطقه تاریخی سوللاکی شما را به حیاط های قدیمی عرفانی می کشاند و نمایانگر ترکیبی از فرهنگ های اروپایی و آسیایی است.

بالکن های چوبی پوشیده از تاکستان که از خانه های آجری خیزدار قدیمی به چشم می خورد که درهای آنها پوسته پوسته شده و پله های مارپیچی زنگ زده به نوعی فضای عرفانی ایجاد می کنند و شما  را به جهان در قرن نوزدهم  و اوایل قرن بیستم منتقل می کنند. اگر علاقه مندان به ماجراجویی هستید پس می توانید در این مکان جذاب گردش کنید ، عکس بگیرید و روح واقعی تفلیس را کشف کنید.

به گزارش سفر باتو توصیه می شود که در طول روز و شب هنگام در این منطقه گشت و گذار کنید ، زیرا در پرتو نور جزئیات معماری منحصر به فرد نمایان تر است ، در حالی که در تاریکی قدم زدن با موسیقی زنده و سر و صدای همراه از کافه های هنری کوچک و بیرون می آید. رستوران های مستقر در کنارهم فضایی رویایی به این شهر می دهد.  اگرچه این بخش فراموش شده از شهر در حال حاضر به نظر زیبا می رسد ، با این وجود باید گفت که تقریباً همه ساختمان ها به منظور حفظ ظاهر اصلی و نمای منحصر به فرد خود نیاز به بازسازی دقیق دارند .  تفلیس دارای موزه های زیبای متعدد، کلیساهای قرون وسطایی و کهن، بناهای تاریخی و جنگی در کنار باغ ها و پارک های مدرن امروزی است که تلفیقی از معماری کهن و مدرن را نشان می دهد.

 بازدید از حمام های گوگردی تفلیس با تور گرجستان

حمام های گوگردی تفلیس فقط حمام های عمومی ساده ای هستند که بسیاری از افراد محلی دوست دارند. منحصر به فرد بودن آنها در ترکیب آب نهفته است. گرم و اشباع شده از گوگرد و سایر مواد معدنی ، از عمق زیر زمین جریان می یابد. تفلیس دارای جریان های زیادی از آب گوگرد است – به همین دلیل بو تقریباً در هر نقطه از شهر بو بوی تخم مرغ های پوسیده را می توان حس کرد. اولین رودخانه های آب گوگردی در قلمرو آنچه که اکنون باغ گیاه شناسی ملی است کشف شد.

 تاریخ پیدایش حمام های گوگردی تفلیس

تاریخ گرجستان  چنین می گوید که ، در قرن پنجم ، پادشاه واختانگ گورگاسالی در هنگام شکار در میان چشمه ها گیر افتاد و چنان تحت تأثیر قرار گرفت که شهری در اطراف آنها بنا کرد.  در تور گرجستان در حقیقت ، نام تفلیس به معنی “مکان گرم” در زبان گرجی است. پسرش داچی اوجارملی تفلیس را به پایتخت جورجیا تبدیل کرد و آن را از نزدیکی مکتتا دور کرد.  استحمام در چشمه های گوگردی در کشور گرجستان و شهر تفلیس یک سنت دیرینه متعلق به قرن های قبل می باشد.

موقعیت ویژه شهر تفلیس  که قرارگیری این شهر در  جاده قدیم ابریشم بوده است سبب شده مسافران و تجار این جاده که در سفر بین آسیا و اروپا بوده اند نیز از حمام های گوگردی استفاده کرده و از استحمام در آن لذت ببرند. در قرن ۱۳ در شهر تفلیس در حدود ۶۰ حمام گوگردی وجود داشته که امروزه تخریب شده و تنها ۷ حمام وجود دارد. از جمله افراد مشهوری که در این حمام ها ی گوگردی استحمام کرده می توان به شاعر محبوب آلکساندر پوشکین اشاره کرد که در سال ۱۸۲۹ از این حمام های گوگردی دیدن کرده و در توصیف آنها از واژه لوکس استفاده کرده است.

در دوره اتحاد جماهیر شوروی و در اوایل استقلال گرجستان  استفاده از حمام های گوگرد کم شد. اوقات سخت و آشفتگی سیاسی باعث از بین رفتن مداوم برق ،  سیستم گرمایشی و آب گرم شد. این چشمه ها منبع طبیعی گرما و مکانی بودند که مردم می توانستند خود را در زمستان های سخت شستشو دهند.

امروزه بسیاری از افراد محلی بخصوص سالخورده ها از مزایای درمانی گوگرد از این حمام ها استفاده می کنند. گفته می شود که در درمان اگزما ، درد مفاصل و مشکلات گوارشی کمک می کند.

گردشگران تور گرجستان  علاقمند به  بهره مندی از مزایای استحمام گوگرد هستند و در سنتی که صدها سال از آن گذشته است ، شرکت می کنند. در زیر گنبدهای شهر قدیمی اتاقهای متنوعی وجود دارد از حمام های عمومی گرفته تا سوئیت های شخصی لوکس ، سونا ، استخر گرم و سرد و یک اتاق برای استراحت با نوشیدنی ها. بازدید از حمام های گوگرد تفلیس راهی عالی برای  تجربه  و یادگیری درباره تاریخ و فرهنگ منطقه گرجستان  می باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
252 views مشاهده
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 50
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.



دسته بندی

پخش آهنگ مجاز

آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید.

مطالب محبوب
تبلیغات متنی
برای ورود به کانال دیس لاو موزیک اینجا کلیک کنید