نقاط دیدنی باکو و هند کدام هستند؟ - دیس لاو موزیک

دانلود آهنگ دیس لاو

نقاط دیدنی باکو و هند کدام هستند؟ - دیس لاو موزیک

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
دانلود اهنگ جدید بهزاد پکس به نام پاییز رفت
بهزاد پکس - پاییز رفت
دانلود اهنگ جدید بهزاد پکس به نام نامه
بهزاد پکس - نامه
دانلود اهنگ جدید علی بابا به نام بی منطق
علی بابا - بی منطق
فرشاد پیکسل - تلافی
دانلود اهنگ جدید ایمان نولاو به نام چشامو بستم
ایمان نو لاو - چشامو بستم
دانلود اهنگ جدید مهراب به نام ساعت عشق
مهراب - ساعت عشق
دانلود اهنگ جدید مهراب به نام شعله
مهراب - شعله

نقاط دیدنی باکو و هند کدام هستند؟

دسته بندی : اهنگ های قدیمی دیس لاو تاریخ : جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

شهر باکو از مهم ترین شهرهای توریستی در شرق اروپا است که در کشور آذربایجان واقع شده است. کشور هند هم از آن دسته کشورهای تاریخی و مهم در جنوب آسیا است. باکو و هند در سالهای اخیر دارای رشد قابل توجهی از نظر توریست بوده اند. هم باکو و هم هند شامل آثار باستانی متعدد و نقاط دیدنی طبیعی بسیار می‌شوند. کشور هند با هتل‌های بسیار لوکس و مجلل‌اش توریست‌ها را با اقامتی راحت استقبال می‌کند و همینطور باکو با رستوران‌های متعدد و خوشمزه از غذاهایی آسیایی، اروپایی و همچنین محلی شما را با طعم غذاهای خوشمزه آشنا می‌کند. باکو و هند شامل جاذبه‌های توریستی و تفریحی بسیار می‌شوند که می‌خواهیم بعضی از آنها را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

قلعه دختر باکو

از آثار باستانی پر طرفدار در شهر باکو در قیمت تور باکو مناسب که در نزدیکی ایچری شهر قرار دارد قلعه دختر یا قلعه مایدن است. این قلعه از قلعه‌های بجا مانده از دوران ساسانی بوده و از نظر معماری دارای اهمیت بالا است. ارتفاع آنجا به سی متر می‌رسد و شامل پله برای رفتن به بالای آن می‌شود. قلعه مایدن چند بار مورد بازسازی قرار گرفته است. آخرین بازسازی آن به سال ۱۹۶۴ باز می‌گردد که بعد از این بازسازی به موزه تبدیل شده و از آن زمان به امروز مورد استقبال توریست‌ها قرار گرفته است. می‌توانید با رفتن به بالای برجک این قلعه از منظره زیبای باکو دیدن کنید، به دلیل واقع شدن این قلعه بر روی تپه مناظر زیبایی در آنجا قابل مشاهده است. گفته می‌شود در دوران ساسانیان آنجا از این نظر اهمیت داشته که به عنوان نیایشگاه زرتشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در داخل قلعه می‌توانید از موزه آثار قدیمی کشف شده در آنجا دیدن کنید که شامل ابزار جنگی مثل سپر، شمشیر و تبر جنگی می‌شود. همچنین در آنجا مجسمه‌هایی با لباس‌های قدیمی و تاریخی با ابزار آلات جنگی وجود دارد. این قلعه در سال ۲۰۰۰ به لیست آثار باستانی یونسکو اضافه شده است.

تاج محل آگرا هند

یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین آثار باستانی هند تاج محل است که با شکوه بسیارش گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در زمانی که هوا خوب باشد می‌توانید در آنجا در باغ بسیار زیبا با حوض دیدنی‌اش به تماشای این معبد بزرگ و زیبا بروید. این بنا توسط شاه جهان از شاهان هند برای همسرش ساخته شده است. آنجا در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است و تماماً با سنگ‌های مرمر مزین گشته است. این بنا یکی از مهم‌ترین آثار در دنیا محسوب می‌شود و در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است. معماری آنجا به شکل ترکیبی از معماری ایرانی و گورکانی بوده و در آنجا بیست هزار هنرمند مشغول به فعالیت برای ساخت این بنا بوده‌اند. معمار اصلی این ساختمان احمد لاهوری بوده است که از معماران معروف ایرانی محسوب می‌شود. این بنا شامل مقبره با تزئینات بسیار زیبا در سقف و دیوارها بوده و ۴ مناره با ارتفاع ۴۰ متر دارد. در داخل آنجا می‌توانید نوشته‌هایی به زبان فارسی و خط نستعلیق بر روی قبور و دیوارها مشاهده کنید.

کاخ شیروان شاهان باکو

کاخ شیروانیان در ایچری شهر باکو از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی و تاریخی باکو است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. آنجا بیش از هشتصد سال مکان استقرار سلسله شیروانیان بوده است و چند شاه بزرگ در آنجا زندگی می‌کردند که به توسعه و ساختن این مجموعه پرداخته‌اند. این مجموعه بزرگ و زیبا در قرن ۱۵ ساخته شده است و شامل مسجد، حمام، عمارت اصلی، کتابخانه، درمانگاه و بخش‌هایی دیگر می‌شود. آنجا در فهرست جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. در نزدیکی آنجا می‌توانید از مغازه‌های مختلف صنایع دستی و قالی و فرش برای سوغاتی تهیه کنید. رزرو تور هند را در سفر باتو آنلاین انجام دهید.

نالاندا بیهار هند

از مهم‌ترین مکان‌های باستانی با معابد و بنا‌های بسیار زیبا نالاندا است که در نزدیکی شهر بیهار قرار گرفته است. این مکان در هفتصد سال پیش از میلاد مسیح از مکان های بسیار مهم برای تحصیل علم و دانش در هند محسوب می‌شده است که تا سال ۱۲۰۰ میلادی فعال بوده است. مساحت آنجا به دوازده هکتار می‌رسد و پر از دیدنی‌ها و معابد زیبا با تزئیناتی خیره کننده و مینیاتوری است. بیش از ده‌هزار نفر در آنجا ساکن بوده و شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. تندیس‌های بسیار زیبایی در آنجا وجود دارد که شمایل حیوانات مختلف را دارند.

معبد بریهادیسوارار در تانجاوور هند

یکی از زیباترین معابد هند معبد بریهادیسوارار است. آنجا معبد یکی از الهه‌های هندو به نام شیوا است و شامل معماری بسیار باشکوه و هرمی شکل می‌شود. این مکان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مکان‌های پرطرفدار توریستی محسوب می‌شود. آنجا توسط یکی از شاهان هندوستان به نام راجا راجا چولای یکم در سال ۱۰۱۰ پیش از میلاد ساخته شده است. در ساخت این بنای بسیار دیدنی از شصت هزار سنگ گرانیتی استفاده شده است و شامل تزئینات بسیار دقیق و کنده کاری‌های ظریف می‌شود.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
362 views مشاهده
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 50
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.



دسته بندی

پخش آهنگ مجاز

آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید.

مطالب محبوب
تبلیغات متنی
برای ورود به کانال دیس لاو موزیک اینجا کلیک کنید