جذابترین دیدنیهایی که در کیش نباید از دستشان داد - دیس لاو موزیک

دانلود آهنگ دیس لاو

جذابترین دیدنیهایی که در کیش نباید از دستشان داد - دیس لاو موزیک

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
دانلود اهنگ جدید بهزاد پکس به نام پاییز رفت
بهزاد پکس - پاییز رفت
دانلود اهنگ جدید بهزاد پکس به نام نامه
بهزاد پکس - نامه
دانلود اهنگ جدید علی بابا به نام بی منطق
علی بابا - بی منطق
فرشاد پیکسل - تلافی
دانلود اهنگ جدید ایمان نولاو به نام چشامو بستم
ایمان نو لاو - چشامو بستم
دانلود اهنگ جدید مهراب به نام ساعت عشق
مهراب - ساعت عشق
دانلود اهنگ جدید مهراب به نام شعله
مهراب - شعله

جزیره کیش  برای تمامی ما ایرانیان یکی از برترین مقاصد داخلی در کشور به حساب می آید. این جزیره بسیار زیبا که در جنوب ایران و در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است همواره مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم تا درباره یکی از زیباترین و همینطور تاریخی ترین مناطق جزیره کیش به نام شهر زیر زمینی کاریز کیش برای شما مطالبی سودمند گرد آوریم. جزیره بسیار زیبای کیش که یکی از زیباترین جزیره های حاشیه خلیج فارس می باشد که در چندین سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به صنعت توریسم آن اهمیت بسیار زیادی داده شده است. در این جزیره بخش های بسیار زیادی جنگل کاری شده و به همین دلیل یکی از سبز ترین جزیره های منطقه به شمار می آید. کیش جزیره ای کوچک اما شگفت انگیز است که در زمان خود از بسیاری از شهر های کنونی حاشیه خلییج فارس که دارای زرق و برقی بسیار می باشند پیشی گرفته بوده است. و بر اساس  شواهد  هدف این بوده است که این جزیره بسیار زیبا شباهت بسیار زیادی به دبی و دوحه کنونی داشته باشد. جاذبه های گردشگری کیش بسیار زیاد می باشند اما با اندکی برنامه ریزی می توانید از تمامی آن ها بازدید کنید. بودن در این جزیره زیبا لذت بخش می باشد و شما می توانید خاطرات بسیار زیبایی را در این مکان دوست داشتنی به ثبت برسانید. کیش یکی از سفرهای بسیار پرطرفدار داخلی است و بخصوص در حال حاضر که قیمت ارز های خارجی بسیار بالا رفته است کیش می تواند انتخای هوشمندانه باشد و گردشگران سفرهای داخلی سفر به کیش را به سفرهای خارجی ترجیح می دهند.

جاذبه های گردشگری کیش

به گزارش سفر باتو کاریز یک شهر زیرزمینی درجزیره کیش است که حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. کلمه کاریز به معنی قنات است، در ابتدا این مکان قناتی بوده که آب شرب ساکنین کیش را تأمین می‌کرده است این قنات ازنظر فنی یکی از پیشرفته‌ترین قنات‌ها در زمان خود بوده است و حدود ۱۶ متر زیرزمین قرار دارد. سازندگان اصلی این قنات ایرانیان باستانی بودند که این مکان را با امکانات کم جهت آبیاری و استفاده از آب شرب ساخته‌اند شیب این قنات ملایم بوده و به‌اندازه ۱۵ کیلومتر می‌تواند آب را انتقال دهد. در مکان‌هایی اهالی بومی جزیره اقدام به برداشت آب از این قنات می‌کردند که به پایاب معروف است و در طول مسیر قنات ۶ پایاب وجود دارند که یکی از آن‌ها را می‌توانید در این شهر زیرزمینی مشاهده کنید. کاریز از منطقه صفین تا محل فعلی شهر زیرزمینی ادامه دارد و در آنجا به سه رشته تبدیل‌شده که در منطقه شهر قدیمی حریره به همدیگر می‌پیوندند.

تاریخچه شهر زیر زمینی کاریز

در قرون ۵ و ۶ هجری آب آشامیدنی برای مصرف کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و به‌طور مثال کشتی‌هایی که در کیش پهلو می‌گرفتند آب مصرفی خود را با کالا معاوضه می‌کردند. این قنات بعد از مطالعه و بررسی‌های مهندس حاجی حسینی در سال ۷۸ با سرمایه گزاری خصوصی  در سه فاز مختلف به شهر کاریز تبدیل شد.

خصوصیات این جزیره و شهر زیر زمینی

در تور کیش این مرکز گردشگری دارای ۳ خصوصیت اصلی است، آب شیرین، هوای خنک و بافت مرجانی. وسعت این شهر به‌اندازه ده هزار مترمربع است و شامل غرفه‌های مختلف از صنایع‌دستی، رستوران، موزه، سالن آمفی‌تئاتر و … است. به دلیل این‌که این شهر در درون یک جزیره مرجانی واقع‌شده مرجان‌ها، صدف و سنگواره‌ها سقف ۸ متری این مکان را پرکرده‌اند درنتیجه می‌توانید از این شگفتی طبیعت که صداها میلیون سال قدمت دارد را از نزدیک مشاهده فرمایید. هوای این مکان به دلیل وجود رطوبت ناشی از آب قنات در طول سال همواره زیر ۲۵ درجه است که برای گشت و گزار و هواخوری بسیار مناسب است. آب شیرین کاریز به دلیل رد شدن آب باران از میان مرجان‌ها پالایه شده و در خاک رس جریان پیدا می‌کند که خاک رس را تبدیل به گل مارن می‌کند این گل بسیار نرم بوده و اگر در معرض هوا قرار گیرد سفت می‌شود برای حفاظت و نگهداری از این گل دیواره‌هایی جلوی آن ساخته‌شده تا رطوبت خود را از دست ندهند. از این گل برای کوزه‌گری نیز استفاده می‌شود.

در این مکان به دلیل وجود خاک رس مرغوب خدمات «گل درمانی» ارائه می‌شود که از خاک همان مکان برای کاربردهای مختلف پزشکی مانند کاهش درد مفصل و نرم کردن پوست استفاده می‌شود. در موزه دیرینه‌شناسی واقع در کاریز می‌توانید فسیل‌هایی که از خود این مکان به‌دست‌آمده را ملاحظه بفرمایید که مربوط به دوران بسیار قدیمی در حدود پانصد میلیون سال است. بر روی دیوار این شهر زیرزمینی حجاری‌هایی مربوط به فرهنگ و تاریخ ایران‌زمین کشیده شده است مانند نقش رستم و داستان هفت‌خان رستم و مراسم نقالی نیز در این مکان انجام می‌شود. این شهر قدیمی با امکانات رفاهی متعدد و زیبایی خود یکی از مکان‌های مهم گردشگری کیش محسوب می‌شود.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
243 views مشاهده
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 46
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.



دسته بندی

پخش آهنگ مجاز

آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید.

مطالب محبوب
تبلیغات متنی
برای ورود به کانال دیس لاو موزیک اینجا کلیک کنید